PIM-løsninger for velfungerende selskaber
Hele verden over er store og små selskaber i rivende udvikling. For at følge denne udvikling bedst muligt, så bliver man nødt til som firma, at tage et kig på PIM for selskaber. Dette er en essentiel del af alle velfungerende selskaber. Dog kan det enkelte firma være nødt til at udlicitere dette arbejde fordi de selv mangler ekspertise på området. Her kommer Perfion.no ind i billedet. De har nemlig mange års erfaring på området, hvilket dermed har gjort dem til specialister.
PIM for selskaber
PIM for selskaber kan bedst kendetegnes ved at være hvad er fodbold er for en fodboldspiller. Denne allegori illustrerer på bedste vis hvad PIM for virksomheder, hvilket nemlig er nødvendighed. Hvis man tager et nærmere kig på de fleste mindre selskaber, firmaer eller virksomheder, så vil man dog hurtigt opdage, at de simpelthen ikke besidder kapaciteten til at have en medarbejder eller en afdeling dedikeret til at tage sig af PIM for selskabet. Dette kan skyldes flere forskellige forhold, men som oftest skyldes det, at det simpelthen ville være alt for dyrt. Derfor er det ufattelig smart, at firmaer som Perfion.no kan træde ind, hvor der er behov for dem. På den måde udfylder de det tomrum som ses ved så mange mindre firmaer. Gennem fleres års arbejde med netop PIM for virksomheder har de opbygget et indgående kendskab til markedet og dets behov. Dette gør Perfion.no til en stor spiller på det lokale og nationale marked såvel som det internationale. Derfor vil de fleste enkeltpersoner eller analyseinstitutter også erkende Perfion.no som én af de mest profilerede firmaer inden for lige præcis det her område. Deres betydning stiger også konstant i kraft af, at betydningen af PIM for selskaber vokser. Dette er en naturlig udvikling og man kan derfor sige at selve begrebet samt dets betydning stiger i symbiose med firmaet. At PIM forbliver vigtigt de kommende år er ingen underdrivelse. Spørgsmålet er bare i hvor høj grad de forskellige firmaer formår at udnytte dette aspekt af industrien optimalt.
For mange mennesker, så vil begreber som multikanal markedsføring og Product information management være totalt ukendte. Men det kan være en kæmpe fordel for et firma at sætte sig ind i disse begreber, da man derved kan spare både tid og penge.
Product information management
Hvad disse begreber dækker over er mangeartede, men essensen er simpel. Det handler nemlig om produktinformationer. Disse er ofte også mangeartede og forskellige, men via Product information management, så kan disse informationer opdateres via en kanal. De fleste firmaer som skal markedsføre produkter bruger som regel mange forskellige kanaler til markedsføringen af disse varer. Derved navnet multikanal markedsføring. Men ved at overføre alle informationer til bare ét sted, hvor det hele kan opdateres på én gang, så sparer man altså masser af tid og en før uoverskuelig opgave virker nu meget lettere. Derfor er det bare med at komme i gang - jo før jo bedre. Hvis du selv er leder af et mindre firma, så kan du med fordel tage brug af disse processer og spare dig og dit firma for en masse besvær i fremtiden. Når alt kommer til alt, så handler det jo om at skabe profit. Dette gør du ikke, hvis du har flere opgaver for hånden end du kan bemande. Derfor så kan du via Product information management nedsætte disse opgaver til et overskueligt forestående, som bare én mand i firmaet kan håndtere. Du kan dog også fordelagtigt vælge at udlicitere dette stykke arbejde til folk eller udefrakommende firmaer, som har mere erfaring med denne slags opgaver.