Mastodonter skaber lokale arbejdspladser
Det danske annoncemarked står midt i en revolution. Annoncørerne bruger flere og flere annoncekroner på Google og facebook og andre online medier.
Dén udvikling har 25-årige Thomas Haurum fra Herning set komme, og har på blot otte udvidet sin virksomhed WeMarket i Ikast med tre ansatte.
WeMarket hjælper kunderne med at annoncere online på facebook og med Google Adwords.
- Når du annoncerer online kan du selv bestemme, præcist hvem du vil ramme. Og på Google præsenterer du kun din annonce, når en bruger leder efter det, som netop du kan tilbyde. Det gør en kæmpe forskel, siger Thomas Haurum og tilføjer, at trykte annoncer typisk brander en virksomhed, mens online annoncer skaber direkte salg.
For et par år siden begyndte han at hjælpe virksomheder med online-annoncering hjemme fra lejligheden i Herning. I januar i år flyttede han til kontorlokaler i Ikast, og så er det ellers gået hurtigt med ansættelse af medarbejdere, hvoraf den tredje begynder til november.
At udviklingen først lige er begyndt er den unge iværksætter fra Herning ikke et sekund i tvivl om.
- Vi har kun set toppen af isbjerget. Den målrettede annoncering er kommet for at blive. Og den bliver rigtig stærk, når vi kombinerer annoncering på f.eks. Google og facebook. Så begynder der virkelig at ske noget hos kunderne, siger Thomas Haurum.